بررسی مشکلات رایج آیفون های تصویری

نبودن تصویر

نبودن تصویر در آیفون‌های تصویری مشکلی است که برای همه خریداران این وسیله حداقل یک بار به وجود آمده است. برای برطرف نمودن این عیب لازم است سیم کشی و یا همان اتصال سیم‌های آبی و سفید را چک کنید که سیم‌ها جا به جا نشده باشند.

آبی شدن LCD

مشکل دیگری که در بین آیفون‌های تصویری وجود دارد این است که صفحه آیفون به کلی آبی شود. از دلایلی که باعث به وجود آمدن این عیب می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. خرابی دوربینی که بر روی پنل آیفون نصب شده است.

برای این که مطمئن شوید دوربین پنل آسیب دیده می‌توانید مانیتور واحد‌های دیگر را نیز بررسی کنید. اگر در مانیتور آیفون مشکلی وجود داشته باشد در هنگام زنگ خوردن نمی‌توانیم تصویر را در پنل به درستی مشاهده کنیم. این دلایل را فقط می‌توان از احتمالات نداشتن تصویر در آیفون برشمرد.

  1. سیم کشی ساختمان نقش اساسی در عملکرد آیفون دارد.

سیم کشی آیفون تصویری۴ وظیفه دارد. مهم‌ترین وظیفه آن هم این است که تصاویر را به درستی منتقل کند. اگر در مسیر دچار خرابی شد در انتقال تصویر از دوربین به مانیتور اختلال ایجاد می شود و مشکل آبی شدن تصویر به وجود می‌آید. به دلیل مهم بودن این مشکل بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اختلال در سیم کشی ساختمان

مشکلات سیم کشی از مواردی است که باعث می‌شود در آیفون صدای سوت شنیده شود و این موضوع ربطی به مدل آیفون تصویری ندارد. در صورتی که سیمی که مربوط به انتقال صدا می باشد دچار آسیب شود باید با مشورت تعمیرکار قسمتی از سیم را تعویض کنیم.

اختلال در عملکرد برد صوتی

اختلال در عملکرد برد صوتی یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در انتقال صدا از پنل به داخل گوشی مشکل ایجاد کند. برد صوتی قسمتی از آیفون است که وظیفه دارد صدا را منتقل کند؛ در صورتی که مشکلی برای این برد به وجود آید، در صدای آیفون اختلال ایجاد می‌شود. اگر مشکل از برد باشد تعمیرکار مربوطه آن را تعمیر و یا تعویض می‌کند.

خاموش بودن آیفون تصویری

در این مواقع باید ولتاژ منبع تغذیه را چک کرده و از رسیدن ولتاژ به پنل اطمینان حاصل کنید.

تصویر تمام واحدها موج دار است

این مشکل به دلیل نشتی پیدا کردن و یا SF730 از کنار سیم کشی برق و یا خازن تغذیه رد شده باشد.

زنگ خوردن تمامی واحدها

در این مواقع ممکن است مشکل از برد شاسی درب، خرابی آیفون واحدها، کد اشتباه واحدها هنگام کد دادن به آیفون تصویری باشد.

مانیتور بعد از 90 ثانیه خاموش نمی شود و یکسره روشن است

این نوع اشکال در برد صوت مانیتور می باشد.

نویز آیفون تصویری

نویز آیفون تصویری یکی از عیب‌های رایج می‌باشد که با صدای خش خش همراه است. استفاده از سیم بدون فویل، عدم استفاده از شیلد کابل، سر بندی نامناسب دو سیمی که مربوط به صدا می‌شوند و موارد دیگر که به تشخیص تعمیرکار و متخصص تعمیر آیفون تصویری بستگی دارد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *