واژه نامه اصطلاحات دوربین مداربسته ( دسته‌ی سوم )

AWB

قابلیت تعادل خودکار سفید در دوربین‌های رنگی که به موجب آن دوربین به طور مداوم بر نور نظارت می‌کند و رنگ آن را برای حفظ مناطق سفید تنظیم می‌کند.

 

دارای نور پس زمینه   Backlit

شیئی که از پشت روشن شده است مانند حسگر دوربین مداربسته. این ویژگی می‌تواند هنگام کار در اتاق‌های تاریک مفید باشد. همچنین به عنوان BLC یا Back Light Compensation در دوربین‌های مداربسته شناخته می‌شود.

 

پشتیبان گیری  Back Up

در دوربین مداربسته DVR پشتیبان گیری به ذخیره کلیپ منتخب ویدئو در یک دستگاه خارجی به منظور بررسی کلیپ در رایانه استاندارد اشاره دارد. این نیز به عنوان صادرات نامیده می‌شود.

 

بالون Balun

این وسیله‌ای است که به ویدئو اجازه می‌دهد تا از سیم جفت پیچ خورده (Cat 5) به جای کابل کواکس (RG 59) عبور کند. این دستگاه با امپدانس سیگنال‌های مختلف مطابقت دارد. بالون مخفف کلمه balanced- unbalanced  است. در دستگاه فرستنده (دوربین) و دستگاه دریافت کننده (DVR) ، مانیتور و غیره نیاز به بالون است. فاصله غیرفعال می‌تواند تا 990 اینچ (300 متر) و فعال می‌تواند تا 9900 اینچ (3 کیلومتر) باشد. همچنین به عنوان Video Balun نیز شناخته می‌شود.

 

پهنای باند  Bandwidth

پهنای باند دستگاه محدوده فرکانس‌های سیگنال است که یک قطعه از تجهیزات صوتی یا تصویری می‌تواند آن‌ها را رمزگذاری یا رمزگشایی کند (فرکانس کار). ویدئو از محدوده فرکانس وسیع تر/ بیشتری نسبت به صدا استفاده می‌کند ، بنابراین به پهنای باند وسیع‌تری نیاز دارد.

 

محدود کننده پهنای باند   Bandwidth Limiter

این به ویژگی در برخی از دستگاه‌های DVR و نرم افزار از راه دور اشاره دارد که اندازه ترافیک شبکه ارائه شده را محدود می‌کند. این ویژگی ارتباطات نرم افزاری DVR/Remote را محدود می‌کند بنابراین پهنای باند بیشتری برای سایر ترافیک شبکه در دسترس است.

 

ویدئو باند  Base Band Video

این سیگنال ویدئویی است که در دوربین مداربسته استفاده می‌شود. این فرمت NTSC یا PAL منهای مدولاسیون فرکانس پخش و بسیاری دیگر از سیگنال‌های تعبیه شده است که در Broadcast TV استفاده می‌شود. این شامل ویدئو، همگام سازی افقی و همگام سازی عمودی است و تنها چیزی است که برای مشاهده سیگنال ویدئویی روی مانیتور لازم است.

 

نرخ بیت  Bit Rate

نرخ بیت بر حسب بیت بر ثانیه اندازه گیری می‌شود. در ویدئوهای IP معمولا به نرخ بیت دوربین IP اشاره می‌شود. کنترل نرخ بیت، پهنای باند مورد نیاز برای انتقال داده‌ها از دوربین را کنترل می‌کند. پردازنده دوربین به طور خودکار حداکثر نرخ ارسال بیت از دوربین را به تنظیمات نرخ بیت انتخاب شده محدود می‌کند.

 

بیت  Bit

بخش‌های جداگانه ارتباطات داده بیت کوچک‌ترین قسمت جریان کلی داده است. ارتباط سریال بر حسب بیت بر ثانیه (RS-232 ، RS-485 و غیره اندازه گیری می‌شود.

 

BitVision

برنامه تلفن همراه برای همه DVR های STOiC فعلی. این در هر دو سیستم عامل iOS و Android موجود است. یک نسخه پایدارتر و آسان برای استفاده از FreeIP. بسته به سیستم عامل تلفن همراه شما ، می‌توانید آن را در App Store و Google Play Store پیدا کنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *